Firmowe konto e-mail

Aktualności

Efektywne firmowe konto e-mail, czyli jak poprawić open rate.

W codziennej pracy wysyłamy dziesiątki maili. Do klientów, kontrahentów, pracowników. Zależy nam na czasie, a tymczasem z jakichś powodów wiadomość jest odkładana na później w kolejce do przeczytania lub ginie pośród innych, równie ważnych albo ważniejszych korespondencji.

Oto kilka uwag, które w przyszłości pomogą Ci poprawić open rate i tym samym usprawnić komunikację. Pamiętaj, że oprócz tytułu liczy się również konto e-mail, z którego wysyłasz korespondencję. O tym jednak, jak i gdzie je założyć napiszemy innym razem.

Firmowe konto e-mail i open rate – nierozerwalny duet.

Open rate stanowi ważny w dziedzinie e-marketingu wskaźnik określający ilość wyświetleń wiadomości. To Twój sprzymierzeniec we wszystkich działaniach mających na celu promocję, bez względu na to, czy wysyłasz wizytówkę swojej osoby w poszukiwaniu nowej pracy, czy ubiegasz się o realizację ważnego projektu. To w pierwszej kolejności open rate zadecyduje, czy osiągniesz sukces.

No dobrze, ale co ma do tego tytuł?

W rzeczywistości 33% odbiorców wiadomości otwiera je pod wpływem samego tytułu. Co bardziej istotne aż 69% wiadomości kwalifikowana jest jako SPAM właśnie na podstawie tytułu. Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli nie zadbasz o dobry tytuł Twoje firmowe konto e-mail prędzej czy później zostanie potraktowane, jako poczta internetowa, z której wysyłane są wiadomości spamerskie, a Twoje maile zaczną trafiać do folderu SPAM.

Jak stworzyć e-mail z dobrym tytułem?

Oto kilka konkretnych wskazówek, które pomogą Ci rozwiązać problem.

Tytuł musi być krótki

Rośnie ilość użytkowników urządzeń mobilnych. Jak donoszą dane firmy Hubspot, już 40% wiadomości mailowych czytana jest na smartfonach i tabletach. 4-7 słów – tyle wyświetli średnio ekran w polu przeznaczonym na tytuł wiadomości.

Uważaj na filtry

Programy antyspamowe i ludzie wyczuleni są na niektóre słowa. Jak dowodzą testy rożnych producentów narzędzi do e-mail marketingu, należy unikać zwrotów takich jak: zadzwoń teraz, kliknij tutaj, wygrałeś, satysfakcja gwarantowana, zamów, potwierdź, dołącz, naciśnij, zaproś, wsparcie, społecznościowy, newsletter itp.

Zachęcaj i informuj

Są słowa, które sprawdzają się od lat. Aplikuj, okazja, wyprzedaż, demo, unieważnienie, połącz, opłata, konferencja, nowość, video, uwaga, choć analizowane w anglojęzycznych zestawieniach, również w Polsce znajdują nadal swoich amatorów. Wiadomości wskazujące na to, że odbiorca otrzyma coś „za darmo”, mają o 10% wyższy wskaźnik open rate.

Unikaj przekazywania

Stosowane często zabiegi, które mają na celu wprowadzić odbiorcę wiadomości w złudne przekonanie, że poczta e-mail, którą otwiera została przekazana dalej przez znajomego nadawcę, nie działa. Zgodnie z danymi Hubspot ich otwieralność spada o 17% w stosunku do wiadomości z konkretnym, dobrze sformułowanym tytułem.

Intryguj

Postaraj się, by tytuł wiadomości budził żywe zainteresowanie, a korzyści przekazane w sposób możliwie jak najbardziej zwięzły zachęcały do przeczytania całej treści. Pamiętaj, że według badań z roku 2015 jedynie 21% wiadomości ocenianych jest jako wartościowe. To dowodzi jak trudne stoi przed Tobą zadanie.

Personalizuj

Tylko nie nachalnie. Bo personalizowanie nie oznacza wcale tytułów w stylu: Małgorzato – okazja specjalnie dla Ciebie. Postaraj się rozpoznać potrzeby swoich klientów, kontrahentów lub pracowników. Tytuł możesz rozpocząć od korzyści, którymi najprawdopodobniej byliby żywo zainteresowani. A dobrze wykonana personalizacja poprawia wskaźnik open rate aż o 22,2 %.

Podkreślaj wartość

Tytuł, który już na pierwszy rzut oka informuje odbiorcę, że wiadomość jest dla niego wartościowa, w dodatku musi na nią pilnie zareagować, może podnieść open rate nawet o 22%.

Poczta e-mail dla firm i dla osób, które troszczą się o swój wizerunek w sieci stanowi niesamowity potencjał. Dzięki niej bez nachalnych reklam i sięgania po wyspecjalizowane narzędzia marketingowe można stać się wiarygodnym i cenionym partnerem zarówno w stosunkach z pracodawcą, jak i w relacjach między firmami.

Artykuł przygotowany na bazie danych statystycznych firmy Hubspot: https://blog.hubspot.com/sales/subject-line-stats-open-rates-slideshare#sm.00014x7im9isddf4t0610wkvtzdlp.

 Zapoznaj się z naszą ofertą na profesjonalne, firmowe konta e-mail.

Aktualności

 Najnowsze posty

Bezpieczna poczta e-mail, czyli jaka

Bezpieczna poczta e-mail, czyli jaka

Coraz częściej zastępuje nam telefon, spotkania, nie mówiąc już o tradycyjnej poczcie. Trzeba jednak pamiętać, że poczta e-mail, choć jest szybka, wygodna i co istotne tania, może również oznaczać zagrożenia, które są związane z jej nadużywaniem w celu osiągnięcia korzyści majątkowych przez osoby trzecie.

Najlepsza poczta internetowa, darmowe triki

Najlepsza poczta internetowa, darmowe triki

Wiesz już jak utworzyć adres e-mail, by Twoja korespondencja wyglądała profesjonalnie, podpowiedzieliśmy Ci również, na co zwrócić uwagę wpisując tytuł wiadomości. Dziś pora na kilka wskazówek, które pomogą Ci zamienić zwykłą korespondencję w profesjonalną perełkę.

Zorganizuj się, czyli poczta mailowa dla początkujących.

Zorganizuj się, czyli poczta mailowa dla początkujących.

Poczta mailowa może stać się wielkim sprzymierzeńcem w organizacji czasu pracy. Od niej zaczyna się każdy nowy dzień – no może, pomijając kubek porannej, gorącej kawy. Co zatem zrobić, by wycisnąć z niej możliwie jak najwięcej korzyści? Dziś pierwsza część poradnika na temat poprawy efektywności pracy z korespondencją online.

Formularz kontaktowy

Pytania do pomocy technicznej oraz działu handlowego prosimy zgłaszać za pośrednictwem poniższego formularza kontaktowego.

Zadzwoń do nas

Pn-Pt 09:00-18:00

W pozostałych godzinach
prosimy o skorzystanie
z formularza kontaktowego.
(22) 858 39 66
501 716 336